Nejnebezpečnější zbraň, kterou míříme sami proti sobě je příbor.
Rozmýšlejme dobře, co stojí za to strčit do úst.
.
Máte raději recepty v knižní podobě? Prohlédněte si mou kuchařskou knihu, která se může hodit i do vaší kuchyně. Bude mi velkou ctí pobývat ve Vaší knihovničce :-)

To mě štve!

19. května 2009 v 1:55 | © Šárka / www.gurmanka.cz |  Povídání (nejen) o jídle
Znáte to! Touláte se po síti a najednou narazíte na nějaký svůj článek, který někdo doporučil nebo o něm něco píše. Foodblogeři a majitelé webů vědí své, určitě se jim to stává každou chvilku. Tu narazím na svou fotografii, které někdo ořízl mnou opatřené logo autora a použil ji na prezentaci svého webu. Jindy úplnou náhodou vezmu do ruky časopis, který si běžně nekupuji a vykoukne na mě můj text s receptem, bez zvláštní námahy redaktorky článek alespoň upravit. Blesk pro ženy se rozhodl vydat předvánoční receptury pro psí miláčky. Který šílenec peče doma sušenky pro psa? Proč si neskočit pro inspiraci na foodblog? Vždyť je málo pravděpodobné, že dotyčný(á) ten článek objeví. Co na tom, že se mi ten časopis dostal do ruky až dnes?

Včera večer jsem před spaním ještě brouzdala na síti a narazila na stránky Recepty Šéfkuchař s. r. o.
Bylo to v souvislosti s biftekem, kde jsem objevila můj článek. Šéfkuchař s.r.o. se nejspíš rozhodl, že nebude ztrácet čas psaním receptur, ale bude je pohodlně kopírovat. Vyjádřila jsem svou nevoli v komentáři a poprosila o přidání odkazu, aby článek vypadal tak, jak se sluší a patří. Proč jsem já hloupá nakoukla ještě do jiných rubrik? Bez nadsázky jsem se ujistila v tom, že 80 % práce na těchto stránkách jsem vykonala já :-) A to mě štve!

Kdo je vlastně Šéfkuchař, s. r. o., který na svých stránkách nezanechal ani emailovou adresu, na které by byl k zastižení? Jestli není zbabělec, tak mi to jistě nějak vysvětlí.

A takhle by se dalo pokračovat, ...
Nechává vás to v klidu? Jak to řešíte? Proč vlastně někteří jedinci zakládají stránky o vaření, když jim chybí inspirace? Vždyť stačí nechat se inspirovat jinde!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Yva Yva | Web | 19. května 2009 v 6:15 | Reagovat

Šárko, nedávno jsem se na podobné téma naštvala zde: http://www.irecepty.estranky.cz/clanky/obedy
"Autorka" se ani nenamáhá odstranit z fotek můj copyright a moje recepty s fotkami kopíruje bez svolení, ačkoli to na mých stránkách jasně vyžaduji.  ??????

2 Naďa Naďa | E-mail | Web | 19. května 2009 v 8:04 | Reagovat

napsala bych do Tescomy, když to má její název v adrese (asi taky ukradený). A určitě na estranky.cz

3 Tommy Tommy | Web | 19. května 2009 v 8:19 | Reagovat

Zdravím Šárku:)
Tohle se mi také občas stává a také mi to samozřejmě vadí, ale lze se proti tomu bránit;-)
V případě, že ten rádoby autor používá nějaký "veřejný blogovací systém" (např. blog.cz, estranky.cz, websnadno.cz atd.)(což je v těhle případech poměrně časté), tak stačí, když (poté, co se na to pokusíš upozornit toho "autora" sama) napíšeš tomu provozovateli toho systému (v tomto případě /a i případě Yvy/ http://www.estranky.cz/kontakty - technická podpora) a popíšeš mu svůj problém, jako důkaz přidáš odkaz na jeho (toho rádoby autora) a na svoje stránky a on zjedná nápravu;-) Konkrétně u estranek.cz jsem to už řešil několikrát, a tamní podpora to řeší vždy poměrně rychle...

A co se týče toho, kdo to je "Šéfkuchař, s. r. o." - v OR není, tudíž to rozhodně není žádná firma, spíš to tipuju na nějaké ještě nerozumné dítě...
Jo to kdyby to byla firma (popř. nějaká jiná, jednoznačně identifikovatelná osoba) tak by bylo na místě zvážit, zda-li by nestálo za to, bránit se soudní cestou - což by event. mohl být i případ toho Blesku, pokud to tam dali opravdu zcela okopírované... (popř. jim "jen" napsat dopis a domáhat se omluvy...)

To Naďa: Do Tescomy je zcela zbytečné psát, ta s tím nemá zjevně zcela nic společného;-)

4 J.Č. / Jižní svah J.Č. / Jižní svah | Web | 19. května 2009 v 9:14 | Reagovat

Tohle nepotěší, ale všichni s tím máme dost zkušeností. Já u svého vinného blogu zase tolik ne (byť jsem teda narazil třeba na fotky i kusy textů použité nejen na soukromých blozích, ale třeba i v internetové verzi Týdne a to bez uvedení původního autora), ale třeba starší web o filmu Pán prstenů byl kopírovan způsobem dost obludným.

Nejlepší je ta rada viz výše, prostě napsat provozovateli hostingu / blogovacího systému odkazy na tři a více okopírovaných článků a počkat, co to udělá.

Určitě bych si doplnil do patičky nějaké licenční informace, jukni dolů na www.jizni-svah.cz jak to vypadá. Vlastní si pak můžeš vygenerovat na http://creativecommons.org/license/?lang=cs ... kopírování to sice nezabrání, ale alespoň budeš mít na webu jasně a stručně napsáno, jaké že ty podmínky vlastně jsou.

Držím palce :o)

5 Dv Dv | 19. května 2009 v 10:13 | Reagovat

U tištěných médií typu Blesk bych si moc naděje nedělala, předpokládám, že s arogancí napíší, že jde o pouhou shodu receptu. Pokud použili i fotku, byla by tu větší šance. Ale každopádně to nevzdávat a napsat jim ostrý email/dopis a dožadovat se omluvy. Kamarád se specializuje na autorské právo, při nejbližší příležitosti se ho zeptám, jak se vlastně takové případy loupeží řeší a jak moc se člověk může bránit.

6 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:17 | Reagovat

[1]: Yva:

Některým lidem chybí slušné vychování! Na stránky jsem koukla, je to drzé jednání. Je fajn, že o tom alespoň veřejně mluvíme :-)

7 Jana Uherová Jana Uherová | 19. května 2009 v 11:20 | Reagovat

Šárko, jsem pěkně naštvaná s tebou! Podívala jsem se na ty Recepty šéfkuchaře a jen tak se námatkově zkusila podívat na nějaký recept. Zeleninové řízečky, včer jsem je dělala! A je to tam, slovo od slova, ale bohužel bez tvých pěkných fotek. Nevím, co se s tím vším dá dělat, ale drž se!

8 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:21 | Reagovat

[2]: Naďa:

Taky jsem si říkala, proč se v adrese objevuje http://www.tescoma.estranky.cz/ ? Zkusím se ozvat provozovali estranek, jak radí Tommy.

Štve mě ta zbytečná časová investice s takovými zbytečnými incidenty. V tomto případě to považuji za nutnost :-(

9 Kytka Kytka | 19. května 2009 v 11:25 | Reagovat

Z mého oboru (fotka): Fotky kradou naprosto bez uzardění nejspíš téměř veškeré tištěné noviny v ČR (od sebe a ze svého okolí vím o případech v LN, Právu, Metru, MF Dnes, Blesku, Aha) - fotka z mých stránek, na které byl portrét jedné mé kamarádky (z Prahy) se třeba objevila v novinách jako fotka švýcarské studentky, která na něco odpovídala v kompletně smyšlené anketě.
Reakce novin se kus od kusu liší, Právo kdysi po mé známé chtělo, aby jim z USA kde žije doručila originální diák jako důkaz, že je fotka opravdu její a potom že se možná omluvěj, mě se LN celkem bez problémů omluvily na základě odkazu na mé stránky a nabídly dvojnásobek standardního autorského honoráře (co jsem se o tom bavil s profíkem, který fotí pro noviny, standardní je v takovém případě trojnásobek). Platí přitom, že stránky na doménách com, net, biz a podobně jsou terčem tohoto ze strany českých novin častěji.
Ve světě to bohužel je možná na různých místech různé co do počtu krádeží, ale děje se to nejspíš všude.

10 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:27 | Reagovat

[3]: Tommy:

Děkuji za dobré rady! Adresa Šéfkuchaři je smyšlená a také pod ní vidím nějakého nedorostlého amatéra :-) Soudě podle češtiny jeho vlastních článků, kterých je bohužel opravdu menšina :-) Štve mě, že mé recepty a slovní doprovod visí někde na netu v takové míře, ... a dozvím se o tom jen takovou náhodou.

Do redakce Blesku napíši - ať vědí, že jsem si všimla :-) Objevila jsem to v loňském magazínu náhodou před nedávnem.

11 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:30 | Reagovat

[4]: J.Č. - Jižní svah:

Máš pravdu, že do patičky netu bych to dát měla! Musím si najít víc času na tyto záležitosti, ale když čtu např. příspěvek od Yvy (1) - stejně to nepomohlo.

Díky !!!

(P.S. - právě jsem vytáhla ze schránky Apetit; jdu se kouknout, co se dělo na Ladronce :-)

12 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:38 | Reagovat

[5]: Dv:

Tak to by nás rady kamaráda určitě zajímaly !!! Hezký nápad :-) Dobře míněné rady bych mohla doplnit do tohoto článku, aby se situace nezdála vždy tak beznadějná.

Pokud jde o Blesk, s něčím podobným počítám :-) Autorky článku fotku nepoužily, ale na shodu receptu by to těžko uhrály, když použily mé přesné citace:

"Pokud u vás doma nebydlí šikovná domácí pekárna, zapojíme do hry fyzičku, a bude to koncert pro mísu a měchačku, poháněnou vaší silou. Když těsto nakyne, nasypeme dlaň plnou mouky na pracovní desku a těsto ještě krátce propracujeme." - mé texty jsou někdy poněkud svérázné a většina receptů vzniká opravdu jen pod tíhou mých momentálních nápadů :-) ... ale jak říkám, nemám tu správnou chuť se s někým handrkovat. Myslím si, že by bylo férové, uvést ke článku adresu blogu, kde se nechaly redaktorky (momentálně bez inspirace) INSPIROVAT.

Je to takový bludný kruh :-)

13 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:43 | Reagovat

[7]: Jana Uherová:

Já raději na ty stránky už nekoukám, co jsem tam všechno objevila, to mě opravdu zaráží. Je to 100% ní porušení autorských práv :-)

14 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 11:48 | Reagovat

[9]: Kytka:

Máš pravdu, že to je velký nešvar. I já objevila jednu svou fotografii v tištěném médiu bez mého souhlasu. O několik fotografií si slušně požádali, tak jsem to přestala řešit. Internet je inspiračním mořem a smočit prst si tu může každý :-)

15 Kittanya Kittanya | E-mail | Web | 19. května 2009 v 12:23 | Reagovat

Proti kopírování bych Ti doporučila jeden můj zaručeně úspěšný recept. Je sice pracný, ale za to nezneužitelný.
Klikni na web u mého jména, navede Tě na stránku.

16 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 12:29 | Reagovat

[15]: Kittanya:

Díky :-) To stojí za úvahu!

17 J.Č. / Jižní svah J.Č. / Jižní svah | Web | 19. května 2009 v 13:13 | Reagovat

[12]: Dopadlo to nakonec myslím celkem slušně, jen bych měl uvažovat o svých třech bradách a "stydlivosti" :-D

18 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 13:33 | Reagovat

[17]: J.Č. :-)

Já myslím, že jsem se u toho článku taky dost pobavila a vedlo to i k jistému zamyšlení a těžké sebekritice :-)
V každém případě to bylo zábavné :-D

19 maja maja | Web | 19. května 2009 v 13:34 | Reagovat

bleskovka na majala.blog.cz

20 Bali Bali | Web | 19. května 2009 v 14:04 | Reagovat

Šárko, to známe taky. Nedávno si někdo přivlastnil náš rijet, confit canard i olivový chlebíček i s fotkama.Písla jsem tam koment o původu receptu a už to zmizlo.
Kdyby tam někdo připsal autora s odkazem na originál, tak je mi to celkem fuk ;-)

21 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 14:14 | Reagovat

[20]: Bali:

Taky to nechápu, že mají tolik odvahy sebrat fotky i text z jiného webu. Jsou to trapné incidenty, na které se stejně přijde.

22 Tea Tea | 19. května 2009 v 16:08 | Reagovat

A stačí, když Vašek pošle někomu mailem recept a hned jsou z toho "Proklatě dobré pusinkové koláčky od Vaška".Text se upraví a kde jsou autorská práva ?
http://www.toprecepty.cz/recept/4901-proklate-dobre-pusinkove-kolacky-od-vaska/

23 Šárka Šárka | E-mail | Web | 19. května 2009 v 16:24 | Reagovat

[22]: Tea :-)

To je SVINSTVO !!! I ten blbý název receptu mi někdo ukradne :-) Jednou někdo řekl, že je to největší pocta autorovi, když se ho někdo snaží kopírovat a napodobovat :-) Ale tyhle koláčky jsem opravdu nikde nevyčetla a vykoumala si je sama! S tím Vaškem si promluvím :-)

Ještě že mám dost inspirace na to, abych si příště zase na něco šikovného přišla. Bohužel mě to mrzí, protože je to situace, kterou nelze uhlídat. Děkuji Teo za tento odkaz. Vůbec jsem o něm nevěděla.

24 Ivet Ivet | Web | 19. května 2009 v 19:38 | Reagovat

Tak jste mě tady všichni probudili ze sladké naivity. Na Krutomluvově blogu jsem se smála příhodám na téma porušování autorských práv (tento člověk brání práva autorů na blog.cz), ale takhle konkrétně jsem se s tím nesetkala.
Jsem najedovaná i za vás, Šárko. Myslím, že jakýkoliv boj bude neefektivní, ale fandím vám. Kdyby proti kopírování zbrojili všichni, věřím, že by se výrazně omezilo.

25 Kytka Kytka | 19. května 2009 v 20:03 | Reagovat

Na těch "topreceptech" je teď navíc nějaká odpověď na komentář od Šárky, kterej ovšem zmizel. A možná na konec článku přibyl odkaz na původní článek tady. Jestli si omluvu a řešení něčeho takového představují takto, tak už tedy na toprecepty nevlezu ani omylem.

26 Šárka Šárka | E-mail | Web | 20. května 2009 v 1:00 | Reagovat

[24]: Ivet

Je to takové zajímavé téma pro diskuzi, protože skoro každý má k tomu co říct, neboť se s tím nejspíš setkal taky :-) Jde o míru provinění, a tady to vidím trochu přes míru :-)

27 Šárka Šárka | E-mail | Web | 20. května 2009 v 1:02 | Reagovat

[25]: Kytka

To je způsob, kterým se to vyřešilo :-) Můj komentář zmizel, objevil se odkaz na původní zdroj.

28 Petra Petra | 20. května 2009 v 1:03 | Reagovat

Paneboze, to je hruza a kde ma vlastni clanky (asi tak tri) tak tam ma chyby jako vrata.. RYBY pomazanka???

29 pixy pixy | Web | 20. května 2009 v 13:07 | Reagovat

Šárko, já bych mohl vyprávět... Pokud to jsou nevýdělečné stránky nějakého uhrovatého čičmundy nebo nezkušené maminy v domácnosti, tak se nad tím dá máívnout rukou. Ale pokud mi něco ukradne komerční médium, které na mé práci bezostyšně vydělává, nebo někdo, kdo jen zkopíruje obsah, oplácá to vlastní reklamou, ze které se mu sypou peníze, a ještě si dovolí odstranit copyright a jiné autorské informace, tak po tom doporučuju jít opravdu nekompromisně. Začne to jednou "převzatou" fotkou a končí to okopírovaným webem do posledního písmenka.

30 zizala zizala | 20. května 2009 v 13:08 | Reagovat

Paní Šárko, znám Vaška, ten vám recept nesebral ;-)Taky mi přišel mailem a nebýt toho, že jsem shodou okolností nedávno nad ním u Vás áchala, nenapadlo by mě, odkud pochází...Vaše stránky jsou moc hezké, ráda si tady čtu, umíte hezky o jídle povídat, to mám ráda.

31 čajovna čajovna | Web | 20. května 2009 v 14:03 | Reagovat

Hm, tak to zírám. Vím, že se to děje, ale takhle se s tím poprvé "setkávám" tak, že se to OPRAVDU děje...:-(((

Prý to nějak řeší admini blogu.cz, nevíte jak???

32 Kytka Kytka | 20. května 2009 v 19:46 | Reagovat

27 - Šárka: to mi z jejich strany připadá jako takové pěkné, pěkně poctivé řešení.

30 - zizala: kdo ten recept první okopíroval a začal rozesílat e-mailem se asi nedozvíme. Je celkem pravděpodobné, že ti lidé co to posílali dál a nakonec zveřejnili jednali v dobré víře a většina z nich ani nevěděla, odkud recept skutečně pochází. Doufám ale, že si aspoň někdo z nich z toho vezme ponaučení a začne takové věci řešit, než je plácnou jen tak na web. Kdo by to ale měl podle mě řešit je majitel stránek, který by v ideálním případě měl alespoň občas preventivně zjišťovat, které recepty čtenářů mohou být takto problematické (aspoň hodit nezvyklý název receptu do vyhledávače) a minimálně ve chvíli, kdy se původní autor ozve, to řešit jinak, než plácnutím nijak neokomentovaného odkazu někam na konec článku - já bych si představoval, že recept stáhne a nahradí omluvou a odkazem.

33 Helen Helen | E-mail | 20. května 2009 v 20:52 | Reagovat

Šárko, zkuste nedávat podpis ve fotce jen do rohu, ale na šikmo skrz celou fotku. Když písmo nebude hodně bijící do očí, tak to fotce nijak neublíží...

34 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:14 | Reagovat

[28]: Petra

Toho jsem si taky všimla :-) Bude to nejspíš nějaké pubertální dítko. I když nemusí to tak být :-)

35 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:25 | Reagovat

[29]: pixy

Dějí se nehorázné věci, vím! Můj případ je přeci jenom z těch méně bolestných, o tom není pochyb. Drzost druhých člověka zamrzí, proto není od věci o tom alespoň mluvit. I když je to stejné, jako házet hrách na zeď :-) Kopírování vládne světem.

36 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:32 | Reagovat

[30]: zizala

Důležité je, že se mé recepty líbí a fungují tak, že si je někdo vezme za své :-) Od toho tady recepty nakonec jsou. Proklatě dobré pusinkové koláčky nebo něco jiného ... s chutí je připravuji a s chutí vymýšlím pro své recepty i názvy. Potom se takový recept jen tak neztratí v moři těch ostatních :-) Nakonec ještě pořád funguje jedna malá indicie, a tou je datum uveřejnění. Už bych tuhle proklatou věc nechala spát :-)

Díky za milou pochvalu. O dobrém jídle se jednoznačně dobře píše :-)

37 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:33 | Reagovat

[31]: čajovna

Spousta webů je soukromých a tam si to člověk musí řešit sám :-(

38 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:38 | Reagovat

[33]: Helen

Já vím, měla bych být důslednější a víc se chránit. Spoléhala jsem, že si to jen tak někdo nedovolí, aby kopíroval celé články i s mými osobními výlevy :-) Kdyby šlo jen o recept/=ingredience/postup/ pochopím to.

Asi se budu muset trochu polepšit a být důslednější a méně důvěřovat.

39 Šárka Šárka | E-mail | Web | 21. května 2009 v 10:40 | Reagovat

[32]: Kytka

Beru to tak, že jsem dala na jevo svou nevoli a byla vzata na vědomí :-)

Způsoby jsou vždy různé, ale i tak je dobře, že jsem to nepřešla mlčky. Situace si vyžadovala vstoupit do diskuze.

40 pivli pivli | E-mail | Web | 21. května 2009 v 19:33 | Reagovat

Je to vážně síla. Někdo je možná opravdu tak hloupatý, ale většina z těch, co takhle "loupí" jsou jen vyčůránci, kulantně řečeno. Sice je to na jednu stranu známka toho, že jsou recepty fakt výborné, ale je to sprosťárna, krást je!
Šárko i vy ostaní, kterým se to stává, nenechte si to líbit a braňte se.

41 Janina Janina | 21. května 2009 v 22:45 | Reagovat

je to k naštvání, ale my víme koláčky jsou tvoje, tak si z toho nic nedělej. Jednoho Vaška doma mám, tak jsem se ptala, ale o koláčkách nic nevěděl :) ostatně si ani nepamatoval, že by je někdy jedl :( příště mu zas ráda něco ukuchtím, grrr.... :)

42 čajovna čajovna | Web | 22. května 2009 v 10:58 | Reagovat

[37]: Pak tedy jedině po platném právu - přestupek, trestný čin...

43 Michal Beranek Michal Beranek | E-mail | 22. května 2009 v 14:55 | Reagovat

Ahoj Šárko
celý problém ukazuje jasně problémy dnešní lidské společnosti. Žebříček morálních hodnot se změnil a nad přestupky, nad kterými se naši rodičové červenali a za které se upřímně i tenkráte styděli  se dnes nikdo ani na chviličku nepozastaví. A to platí pro celý svět, pro všechny politické systémy, pro všechny státy a země světa a pro všechny obory, odvětví obchodu či výroby. Podívejme se na Čínu, kde se každým rokem vyrobí miliony kopií švýcarských hodinek, značkového textilu a značkové sportovní obuvi, elektronických přístrojů stejně jako třeba dřevěných hraček, které se až do nedávna vyráběly jenom na dvou, třech místech Evropy. Podívejme se na Rusko, které bez jakýchkoliv patentových práv vyrábí okopírované speciální fotoaparáty, hodinky a obráběcí stroje. Podívejme se na hudební skladatele jak si jeden druhému kradou nápady a kopírují sled not či aranžmá, srovnejme nápady fotografů před 80ti lety  s podobnými reklamními fotkami fotografů dnešních.
Musíme si uvědomit, že třeba i profesionál z nejvyšší mediální branže bez uzardění dnes dokáže „opálit“ článek, recept, text i s fotkou či nápad – to je skoro běžná věc.
A to „opisování“ jednoho od druhého ulehčuje všeobecná internetová anonymita. Anonymita umožňuje spoustě účastníků zveřejnit názory, které neodpovídají platným uzancím dnešní právní společnosti, slušnosti a běžného vychování, dalším pak dá volnost použít i nechutných vulgarit a v neposlední řadě umožní mnohým celkem lehce zkopírovat text, fotografii, prostě to, co vlastně není jejich výplodem. To, co si někteří dovolí na nějakém internetovém fóru, skryti za závojem  anonymity by přece nikdy neventilovali jako řečníci na pódiu při nějaké otevřené debatě.
Je jenom otázkou jak tento problěm řešit. Na to myslím nemá zatím nikdo nějaký recept, spíše to celé čeká na nějaký impuls společnosti, která si snad jednou uvědomí, že to takhle nejde dále. Ale to si možná ještě počkáme, neřku – li, jestli se toho vůbec dožijeme.

Zatím jsme ve slepé uličce a skutečne to závisi jenom a jenom na každém jednotlivci jestli je schopen žít a vegetovat podle nějakého závazného morálního kodexu .- t.j. na bázi vnitřní disciplíny a morálky toho jednoho každého.

S přátelským pozdravem
Michal

44 Šárka Šárka | E-mail | Web | 23. května 2009 v 10:53 | Reagovat

[40]: pivli:

Posvítíme si na internetové loupežníky :-)

45 Šárka Šárka | E-mail | Web | 23. května 2009 v 10:55 | Reagovat

[41]: Janina:

Úplně Vaška vidím, jak kroutí hlavou nad touto koláčovou loupeží :-)))

46 Šárka Šárka | E-mail | Web | 23. května 2009 v 10:58 | Reagovat

[42]: čajovna:

Když někdo nemá vlastní nápady, je mi ho vlastně líto. Jen se divím, že má chuť trávit čas s těmi cizími, které vydává za své. To ho vlastně ani nemůže těšit.

47 Šárka Šárka | E-mail | Web | 23. května 2009 v 11:06 | Reagovat

[43]: Michal Beránek:

Ahoj Michale,
ve všem máš pravdu. Žijeme ve století, kdy morálku mnozí pověsili na hřebík.

Internet se stal světem anonymních bytostí, které vypnutím pc neznamenají vlastně vůbec nic ...

Je to přesně tak, jak píšeš. Jen je potřeba nenechat se tím otrávit. Vždycky to není jednoduché :-)

S kamarádským pozdravem
Šárka

48 po po | 27. května 2009 v 11:47 | Reagovat

V případě komerčního využití, viz Blesk bych to rovnou řešil zasláním faktury. Nedávno se něco podobného řešilo na webu, kde se scházejí fotografové. Jejich fotky využily komerční e-shopy jako tapety. Stačilo zaslat upozornění, že fota byla využita bez zaplacení a s přiloženou fakturou. Zaplatili bez řečí.  

49 Johanies Johanies | E-mail | 4. června 2009 v 17:28 | Reagovat

Milá šárko,
na váš blog chodím už dlouho a nikdy jsem se nedostal k nějakému příspěvku, neboť vždy začne nabývat obřích rozměrů plných chvály, komplimentů a díků a nemůžu se dobrat konce :)
Tak teď mám alespoň šanci vám nabídnout alespoň nějakou radu na revanž. Když už nám dáváte možnost vás kopírovat doma v kuchyni a dáváte si tu práci udělat vaše recepty těmi opravdu nejčtivějšími a nejlákavějšími na celém internetu a ještě vše doplňujete krásnými fotkami, což svědčí o vaší nesmírné péči, kterou do nich vkládáte, považuji za nehoráznost bez vašeho vědomí a bez jediné zmínky o vás tyto recepty kopírovat, natož si z nich poskládat celý blog.
Ten sefkuchar s. r. o. nejspíš nebude žádný školák, ale velice vymaštěný zloděj, který se snaží vydělat na sledovanosti „svých“ stránek, kterou vám prostě ukradne. Věřím, že tento negramot disponuje desítkami podobných blogů a webů a nepřijde mu na tom nic špatného.
Teď k samotnému problému. Sám se zabývám vývojem stránek, tak se pokusím shrnout pár poznatků. Jednak bych vás chtěl varovat před řešením skrze převedení textu na obrázek – to je sice asi poměrně účinné, ale také vaše recepty už nikdy nikdo nenajde na googlu ani jiném vyhledávači (a ani si nechci přestavit scénář, kdy si někdo dá tu práci a recepty opíše ručně a nakonec ve výsledcích bude vysoko nad vámi). Samozřejmě je dobré dávat na své stráky copyright a nějakou tu formulku o možném postižení za porušení práv. Samozřejmě neexistuje dokonalé řešení, jak kopírování přímo zabránit, ale když jsem si lámal hlavu, jak ho alespoň znepříjemnit, napadlo mě přidat na vaše stránky externí javascript, který by způsobil, že při označení textu a kliknutí na pravé tlačítko myši, případně stisknutí kláves ctrl+c (nebo ctrl+u pro zobrazení zdrojového kódu apod.), vyskočí výstražné okno a úkon nedovolí provést. Toto jde samozřejmě poměrně snadno obejít, ale myslím si, že zrovna takový trouba, jako je sefkuchar s. r. o. by netušil jak a hlavně i tomu by se dalo zabránit tím, že by se vaše stránky prostě vůbec nenačetli uživateli s vypnutým javascriptem. To by sice eliminovalo asi jedno procento všech uživatelů, ale to je jednak poměrně zanedbatelné a za druhé bývají právě tito uživatelé pokročilí a s takovým nešvarem by si snadno poradili. Jediný problém je v tom, že nevím, na kolik je možné tyto technologie používat na blog.cz, což zkusím ještě zjistit, ale kdybyste o tom něco věděla, tak mi dejte, prosím vědět. V případě, že to bude možné aplikovat na tyto místní blogy (a předpokládám, že bude), tak vám milerád takový scriptík napíšu a pomohu aplikovat.
A nezapomeňte napsat na ty eStranky, já jdu vařit :)

50 Šárka Šárka | E-mail | Web | 5. června 2009 v 10:38 | Reagovat

[49]: Johanies

Díky za extra velkou porci komplimentů a milých slov, která rozhodně nehodím za hlavu. V případě Blogu.cz asi nebude žádná ochrana možná, protože zde jsem jen uživatelem s malou mírou možnosti zasahovat do nastaveného redakčního systému atd. Z tohoto důvodu jsem si pořídila web vlastní, www.gurmanka.cz, kam se snažím postupně transportovat zdejší archiv a přidávat souběžně i články nové. Tam bych mohla o nějaké důkladnější ochraně dat uvažovat! Některé mé recepty již byly publikovány v knize, jiné pomalu do tisku připravuji nebo je prezentuji jinde v tisku. Dělat si autorská práva na recepty samozřejmě nejde, ale opravdu jsem překvapena, když si někdo okopíruje i takovou tu pomyslnou literární omáčku, kde se například zmiňuji vlastních prožitcích s lidmi, kteří u toho byli. Podepsat se pod cizí prožitky je opravdu nesmysl a i to si dnes lidé dovolí :-) Na eStranky napíšu, vaši emailovou adresu si zakládám a ráda přijmu nabízenou pomocnou ruku :-)

Díky za všechny vaše návštěvy na mém blogu a především za to, že mé stránky dokázaly vzbudit chuť :-) ... číst, vařit, experimentovat a ještě si najít čas napsat komentář!

Díky! Šárka ;-)

51 Radek Radek | Web | 2. července 2009 v 12:42 | Reagovat

Dobrý online nástroj na odhalování vlastních textů na jiných webech http://www.copyscape.com/ Jinak samozřejmě Google.

52 WRIGHT31Lucy WRIGHT31Lucy | E-mail | Web | 19. prosince 2011 v 21:40 | Reagovat

It's well known that money can make people autonomous. But what to do when someone has no money? The one way only is to try to get the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/personal-loans">personal loans</a> or secured loan.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama